Ett projekt i hamn…nästan

I detta nu lanserar refo sin nya webbsite som jag varit med och jobbat med. Jag har drivit projektet och jobbat med designen, texter och bilder. Projektets övriga medlemmar har varit kunden Liselotte Norén på refo och Björn Sennbrink på Sennbrink kommunikation. Björn har haft hand om de anpassningar i wordpresstemat som behövdes göras för att få det som vi ville ha det, han har gjort detta som ett CSR projekt. Jag är oerhört tacksam för hans hjälp!

 

 

refo1

Vi har gjort det mesta på distans och det har varit ett spännande projekt på det sättet. Vi är alla tre vana vid att arbeta med kommunikation och att arbeta på distans ställer givetvis denna förmåga på prov. Dessutom har vi alla barn (och barnbarn) som ni ju alla vet påverkar både det ena och det andra.

För min egen del har det gått åt måga timmar vid datorn, en hel del anteckningspapper samt en och annan kaffeslurk och det har varit fantastikst roligt!

IMG_4727

Det resultatet som nu blivat av vårt samarbete är jag väldigt glad över. Refo har fått en ny site som dessutom fungerar i olika enheter såsom datorer, läsplattor och telefoner (nej, man hade inte det tidigare). Förhoppningsvis kommer även refos besökare tycka om siten.

Det som återstår nu är den påbörjade genomgången av SEO som jag också har påbörjat…och en del annat finputs:-)

Gå in du med vetja och titta vad det har blivit.

 

Kommentera

