Twitter eller inte twitter?

Det känns som de flesta sociala medierna är omdiskuterade utifrån om de är bra eller inte. Vissa har twitter som favorit, andra får kräkreflexer bara de hör ordet retweeta, som för övrigt saol inte ens vet om att det finns. 20131016-145926.jpg När du funderar på detta lite mer kommer du (förhoppningsvis) fram till att de olika kanalerna är olika mycket relevanta och tillämpbara beroende av din situation, för dig som person eller för ditt företag. Vad har du för mål och vilka är det du vill ska följa dig och varför? Själv är jag inte speciellt aktiv på twitter som du kan se på mitt konto, jag önskar att jag hade lite mer närvaro där. Som en del i min plan att öka min egen närvaro på sociala medier har jag twitter på att-göra-listan. Målet är att få in tweetande som ett naturligt beteende, följer du mig kommer du bli varse om jag lyckas.

Som du kanske redan vet läser jag på Nackademin och där har vi i ledningsgruppen en riktig ambassadör för just twitter, Emelie Fågeltstedt. Läs hennes förklaring till varför hon väljer #twitter före alla andra.

Lämna en kommentar